Opis jak tytuł

Organizowane różnego rodzaju eventów nie jest rzeczą łatwą, czego nie ułatwia fakt, iż każda taka impreza jest wyjątkowa i wymaga indywidualnego podejścia.
Osoba zajmująca się organizacją takiego wydarzenia musi być przede wszystkim dobrze zorganizowana. Pożądaną cechą są także wysoko rozwinięte zdolności przywódcze. Jednak eventu nigdy nie organizuje tylko jedna osoba. Jest to praca stricte zespołowa, wymagająca zdolności interpersonalnych.
Każda impreza stanowi konkretną i zamkniętą całość, która ma swój określony porządek. Wszystkie jej elementy powinny zostać wcześniej dokładnie zaplanowane. Zaniedbanie chociażby jednego szczegółu, nawet niewielkiej części dekoracji (np. balony z helem i balony z nadrukiem, które nie zdążyły zostać nadmuchane) może prowadzić do małej katastrofy. Organizatorzy takiego eventu powinni cały czas monitorować rynek i to co się na nim dzieje – szukać potencjalnych nowych podwykonawców.
Ważną częścią pracy organizatora imprez jest jego kreacja. Bez względu na to czy temat jest z góry narzucony przez zleceniodawcę czy jest eventem cyklicznym lub wydarzeniem wymyślonym w ramach danej organizacji, to kontent wyróżnia firmę eventową na rynku i buduje jej renomę i pozycję. Trzeba to nieustannie ćwiczyć i rozwijać. Wyróżnić można się na wiele sposobów, choćby interesującą dekoracją, w którą warto zainwestować. Ciekawym pomysłem na imprezach plenerowych może być wykorzystanie balonów z helem i balonów z nadrukiem firmowym .
Najtrudniejsze jest oczywiście tworzenie własnej kreacji i zarazem najbardziej ryzykownym, gdyż nigdy nie wiadomo czy dany pomysł “sprzeda się”. W przypadku wymyślaniu własnego kontentu warto pamiętać o aspektach prawnych – pozyskaniu licencji do utworów, które chronione są przez prawo autorskie, zastrzeżeniu znaków towarowych i patentów oraz ochrona własności intelektualnej (nazwy, logotypy, a nawet oryginalny scenariusz).
Jest to dziedzina pracochłonna i generująca nierzadko duże koszty.
Autor: Tomasz Mynarski